Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diktát Vánoc

Za měsíc je Štědrý den a většina z nás už se začíná připravovat na tento velký den a dny okolo, kdy se bude slavit a debužírovat. Nejsou ale Vánoce už trošku moc nadiktované společností?

Vyprat záclony, pověsit, umýt okna, uklidit celý byt, protože budou Vánoce a přijdou návštěvy, které nám v bytě zase zašpiní, dětem upadne kus jídla na zem a naše snaha bude zbytečná. A ještě než to celé vypukne, tak nalepit nálepky sněhových vloček na okna, přestože vůbec nesněží a udělat obří nákupy v obchodech, kde už od října visí řetězy a vánoční stromeček. A samozřejmě nezapomenout na hodně dárků. Vánoce mám ráda, ale poslední dobou právě s tím, jak obchodní domy nás už od skoro od září masírují vánočními kolekcemi a všude jsou komerční reklamy vánočních produktů, se z nich trochu vytrácí kouzlo.

A navíc Vánoce jsou přece svátky klidu a míru, a tak by se měly nést v duchu pohody a né přehnaného uklízení, pečení kvanta cukroví a nervů, že tohle a tamhleto se nestihne. Rodina a známí pak přijdou, vůbec vaše naklizeno neocení a když přijde vy k nim, tak oni již mají pro vás také naklizeno, ale vás spíš zajímají dárky a příjemná zábava s nimi, než jestli je na lustru prach, pokud tedy nejste uklízecí guru.

Sice jde všechno si rozdělit a udělat s předstihem a v klidu, ale v závěru je vše zase na Štědrý den špinavé a stres přijde znovu. Vánoce by opravdu měly být v klidu, v příjemné atmosféře a s návštěvou vánočních trhů.

Autor: Andrea Špičáková | čtvrtek 24.11.2016 13:34 | karma článku: 26,99 | přečteno: 2870x
  • Další články autora

Andrea Špičáková

Už jste slyšeli o Costa Doradě?

Je to pecka pro malé i velké, ale téměř nikdo ji ještě nezná. Pokud rádi objevujete nové destinace a máte rádi Španělsko, pak je to pro Vás ideální volba.

25.1.2024 v 11:12 | Karma: 12,88 | Přečteno: 351x | Diskuse| Cestování

Andrea Špičáková

Konec First minute

Rok 2020 zasadil cestování téměř smrtící ránu. Hodně se také změnilo ve způsobu, jakým lidé začali uvažovat a vybírat si své dovolené.

3.2.2021 v 13:40 | Karma: 11,36 | Přečteno: 527x | Diskuse| Cestování

Andrea Špičáková

Jsme v zajetí vztahů?

Dnešní doba hodně nutí k přemýšlení. Společnost neustále řeší potřebu vztahů a ze singles jsou chudáčci nebo kariéristi. Je to tak ale správně?

25.5.2020 v 21:12 | Karma: 14,57 | Přečteno: 530x | Diskuse| Ona

Andrea Špičáková

Krásné Korfu

Vždycky jsem jezdila hlavně do Španělska, ale říkala jsem si, že se musím podívat i jinam a zvolila jsem Řecko.

24.6.2018 v 12:20 | Karma: 14,61 | Přečteno: 543x | Diskuse| Cestování

Andrea Špičáková

Proč svět produkuje tolik odpadu?

Svět je přeplněný potravinami, spotřebním zbožím, vyrábí se moc a vytváří se také moc odpadu. Po shlédnutí dokumentu Život na hromadě plastů jsem byla šokována stavem v Číně, kam jsou odpady dováženy ke zpracování.

30.3.2018 v 22:58 | Karma: 14,46 | Přečteno: 466x | Životní prostředí a ekologie

Andrea Špičáková

Regiojet versus Flixbus

V poslední době se na českém dopravním trhu začala čím dál častěji objevovat německá společnost Flixbus. Dnes jsem měla možnost porovnat služby dvou hlavních rivalů Flixbusu a Regiojet (Student agency).

26.8.2017 v 20:38 | Karma: 26,05 | Přečteno: 1753x | Diskuse| Cestování

Andrea Špičáková

Útok v Barceloně pohledem z Katalánska

Je to sice už tři dny, co katalánskou metropoli ochromil zásah několika bláznů, kteří ublížili nevinným lidem, ale po návratu z Barceloně nedalekého Lloret de Mar bych okomentovala situaci, jak to vypadalo Katalánsku hodiny poté.

20.8.2017 v 20:53 | Karma: 30,41 | Přečteno: 1291x | Diskuse| Osobní

Andrea Špičáková

Je létání ještě vůbec bezpečné?

Poslední týden byl u mě ve znamení dvou letů, na dovolenou do Katalánska a zpět. A oba lety se neobešly bez problémů. Mohla bych upozornit, že tento článek není vhodný pro ty, co se bojí lítat a někam se chystají. ;)

20.8.2017 v 13:00 | Karma: 13,86 | Přečteno: 1079x | Diskuse| Cestování

Andrea Špičáková

Nekonečný boj jménem alergie

S příchodem jara a kvetoucích stromů, kytiček a trav začíná pro nás alergiky trošku utrpení. Všichni si užívají venku krásného počasí a alergikovo oko pláče.

9.4.2017 v 23:34 | Karma: 8,60 | Přečteno: 159x | Diskuse| Osobní

Andrea Špičáková

Konečně je tu jaro!

Dneska je první jarní den a ptáčci zpívají, květiny se rozvoní svojí vůní, která nám alergikům působí rýmu, ale to nevadí. Je jaro, bude hezky a to je příležitost vyrazit ven.

20.3.2017 v 21:13 | Karma: 8,53 | Přečteno: 152x | Diskuse| Osobní

Andrea Špičáková

Naučit se na běžkách v dospělosti není tak lehké

Nikdy jsem nestála na lyžích, a proto jsem se rozhodla to ve svých jednadvaceti změnit a zkusit běžky. Ale nebylo to moc jednoduché.

6.2.2017 v 22:55 | Karma: 17,31 | Přečteno: 841x | Diskuse| Sport

Andrea Špičáková

Jaký je současný turista?

Při učení na zkoušky jsem ve skriptech narážela na pojem toho, že turista poznává místní komunitu a je ohleduplný k životnímu prostředí, ale je tomu skutečně tak?

18.1.2017 v 23:00 | Karma: 13,49 | Přečteno: 364x | Diskuse| Cestování

Andrea Špičáková

Jaké by to bylo být Španělka

Mojí milovanou destinací pro dovolené je Španělsko a zejména Katalánsko. Občas se mi ale honí hlavou i myšlenky, jaké by to bylo nebýt tam na dovolené, ale žít.

5.11.2016 v 23:33 | Karma: 20,49 | Přečteno: 658x | Diskuse| Osobní

Andrea Špičáková

Dotazník do bakalářky

V současné době píšu svojí bakalářskou práci a mám dotazník, o který bych se ráda podělila i s Vámi čtenáři blogu.

4.11.2016 v 14:01 | Karma: 10,24 | Přečteno: 427x | Diskuse| Osobní

Andrea Špičáková

Můj dnešní výlet do Polska: Účastníci zájezdu jsou slabý odvar

Nedávno jsem psala článek o tom, jak se skvěle nakupuje v Polsku a dnes jsem se o tom poněkolikáté jela přesvědčit. Ale ráda bych Vám popsala průběh zájezdu, který mě v lecčem nepříjemně fascinoval.

29.10.2016 v 21:30 | Karma: 28,68 | Přečteno: 2474x | Diskuse| Cestování

Andrea Špičáková

Polsko není o jen technické soli, skvěle se tu nakupuje

Není to tak dlouho,co médii hýbala kauza o technické soli v polských uzeninách a ve společnosti se šířila panika, že tady by si nic nekoupili. Já mám naopak nákupy v Polsku moc ráda.

16.10.2016 v 18:23 | Karma: 27,10 | Přečteno: 1167x | Diskuse| Cestování

Andrea Špičáková

Čaje jako léky

Venku je chladno, mráz ráno zalézá až do morku kostí a chřipky se honí kolem nás. Musíme se jim bránit a to nejen prášky z lékáren.

13.10.2016 v 21:51 | Karma: 14,31 | Přečteno: 214x | Diskuse| Ostatní

Andrea Špičáková

Prodej adventních zájezdů je v plném proudu

I když teprve začíná říjen, cestovní kanceláře už nabízí adventní jednodenní zájezdy do příhraničí. Osobně je mám moc ráda, ale záleží, kam se jede.

1.10.2016 v 13:33 | Karma: 14,93 | Přečteno: 415x | Diskuse| Cestování

Andrea Špičáková

Nenechte si ujít posledních několik představení Fantoma opery

Začíná období, kdy večery už jsou tmavé a chladné, dobré akorát tak k tomu zalézt pod peřinu nebo vyrazit někam za kulturou, když v létě nebyl čas. Já bych doporučila například muzikál Fantom Opery.

30.9.2016 v 14:40 | Karma: 9,35 | Přečteno: 129x | Diskuse| Kultura

Andrea Špičáková

Jak studovat dvě vejšky a nezbláznit se

Ty jsi dobrá, jak to zvládáš, všichni mi říkají. A já jim vždycky odpovím, že to přece není tak hrozný.

23.9.2016 v 15:06 | Karma: 15,31 | Přečteno: 738x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 28
  • Celková karma 12,88
  • Průměrná čtenost 792x
Mým největším koníčkem je cestování. Ráda poznávám nová místa a vracím se na ta, která mě osloví. Chtěla bych se s Vámi podělit o své zážitky a třeba doporučit místa pro Vaši hezkou dovolenou.

Seznam rubrik